۶ خاصیت شگفت انگیز چوب دارچین

چوب دارچین، این ادویه معطر از پوست تنه یک درخت بلند  به دست میاید که بیشتر از هر مکانی در کشور هایی مثل هند و اندونزی رشد می‌کند. این ادویه مخصوصا در کشور ما در حلیم‌ها و شعله زردهای زیادی پیدا می‌شود که طعم فوق‌العاده ای نیز به آن می‌دهد، اما دیگر خواص آن چی؟ با ما همراه باشید…

انواع چوب دارچین

چوب دارچین را می‌توانید در دو نوع صاف و لوله شده پیدا کنید؛ هر دوی آنها از طعم و خواص یکسانی برخوردار هستند. دارچین دارای موادی از جمله کلسیم، آهن، فیبر و منگنز است که برای درمان بسیاری مشکلات پوستی و بیماری های مختلف کاربرد دارد.

چگونه از چوب دارچین استفاده کنیم؟

دارچین یک ادویه عالی برای استفاده در غذاهای گوشتی محسوب می‌شود و همچنین از جمله پرطرفدار ترین استفاده هایی که می‌شود از دارچین داشت می‌توان به اضافه کردن آن به چای، هنگام دم اشاره کرد، برای این امر تنها یک تکه دو سانتی از چوب کافی است.

همچنین می‌توانید از چوب دارچین به عنوان یک قاشق ساده برای هم زدن چای، شیر، قهوه و … استفاده کنید، با این کار شما طعم دارچین را به نوشیدنی خود اضافه می‌کنید، اما برای اینکه بدانید این چوب خوش عطر چه خواصی دارد در ادامه متن با ما همراه باشید.

1-کاهش وزن

دارچین این قابلیت را دارد که مقاومت بدن نسبت به انسولین را کاهش دهد که در نتیجه باعث می‌شود توانایی انسولین برای سوخت و ساز بدن سه برابر شود و این جریان اگر با کاهش شیرینی‌جات و غذاهای پرچرب همراه شود می‌تواند وزن شما را کاهش دهد.

2-درمان مشکلات پوست و مو

چوب دارچین باعث درمان برخی از رایج ترین مشکلات پوستی مثل جوش و لکه می‌شود و می‌تواند سلول‌های مرده را حذف کند و لطافت لازم را به پوست بازگرداند و همچنین با بهبود جریان گردش خون باعث می‌شود تا ریشه مو مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز خود را خیلی راحت تر دریافت کند.

3-درمان بیش فعالی

چوب دارچین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند با حالت تهوع مقابله کند و در کنارش با تنظیم کردن سطح انسولین بدن باعث بهبود سوخت و ساز بدن شود و در ادامه آن خوابی راحت و درمان بیش فعالی شود.

4-بهبود کارکرد قلب و معده

شما می‌توانید به جای استفاده از مربا، کمی پودر چوب دارچین را با عسل ترکیب کنید و بطور روزانه از آن استفاده کنید. دارچین باعث می‌شود تا احتمال حملات قلبی تا حد بالایی کاهش پیدا کند و همچنین به بهبود زخم معده کمک کند.

5-چوب دارچین مسکنی برای درد

چوب دارچین بر پروستاگلاندین که وظیفه انقباض و شل کردن بافت‌های عضلانی را دارد تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث کاهش درد در بدن شود.

6-درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

چوب دارچین می‌تواند برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار موثر واقع شود. همانطوری که در ابتدای متن اشاره داشتیم برای این امر تنها کافی است مقداری از آن را به چایی اضافه کنید و نوش جان کنید.